מודל ההשקעות בנדל"ן של רילטיבנדלס: ראיון עם כלכליסט

article pic 1 HEB

המייסד והמנכ"ל שלנו, נועם עמרם, קיים לאחרונה ריאיון עם מאור שלום סוויסה מכלכליסט כדי לדון ברילטיבנדלס, מודל ההשקעה שלה ומדוע הוא יכול להוות פתרון למשקיעים קטנים ובינוניים המעוניינים לבנות תיק השקעות גלובלי.

 

 

כלכליסט הוא אחד האתרים הכלכליים המובילים בישראל. הנה התמליל המלא של הריאיון עם נועם.

 

מאור:

בשנים האחרונות עובר תחום ההשקעות בנדל"ן מהפכה עם המעבר להשקעות אונליין בנכסים בכל העולם. הנתונים מראים כי השוק הזה נמצא בצמיחה של עשרות אחוזים. סטארטאפים בתחום הפרופ-טק המשלב טכנולוגיה בעולם השמרני של הנדל"ן, נמצאים גם בצמיחה בזכות המעבר לעולם הדיגיטלי. אחד הסטאטאפים שמתחילים פעילות בישראל בחודשים הקרובים הוא Realtybundles שהוא נמצא בקמפיין השקעות המונים. הוא מציע לציבור להפוך לשותף ובעל מניות בסטארט-אפ. שלום לנועם עמרם, מנכ"ל ומייסד Realtybundles, שלום לך.

נועם:

שלום מאור.

מאור:

אז הישראלים באמת הפכו את ההשקעות בנדל"ן לסוג של ספורט לאומי, איך החברה עוזרת למשקיע הישראלי להתמודד עם השקעות מורכבות בנדל"ן בחו"ל.

נועם:

אוקיי, לפני שאני קופץ לפתרון של החברה, אני חושב שחשוב לדבר על הבעיה. היום רף הכניסה בהשקעות בנדל"ן הוא מאוד גבוה. הרבה פעמים המשקיע הישראלי מוצא תא עצמו במשרדים מפוארים, מול איש מכירות צעיר וממולח, מוכר לו את השקעת חייו, 150,000 אירו מינימום להשקעה בפרוייקט בחו"ל. הבעיה היא שלכל מדינה חוקים משלה, כל פרוייקט יכול להסתבך בדרכים שונות, ולאותו משקיע אין את האמצעים. הרבה פעמים המשקיעים האלו בני 65 ומעלה, אין להם את האמצעים לאמוד את הסיכונים שהם נכנסים אליהם, ולכן הם חשופים להרבה סיכונים. מה שאנחנו עשינו ב- Realtybundles, העולם מתקדם קדימה, מתקדם טכנולוגית, אנחנו רואים את עצמנו במידה מסויימת מעין ה"רובין הוד" של המשקיעים, אנחנו רוצים לעזור למשקיעים להשקיע בבטחה, החל מסכומים קטנים, ולכן ריכזנו בפלטפורמה אחת קרנות נדל"ן פרטיות שמנוהלות ע"י סוכנויות מקצועיות ,כל משקיע יכול לבחור היכן הוא רוצה להשקיע, לקבל מידע רלוונטי ולהתחיל להשקיע בסכומים קטנים, והכל בנוחות של הבית..

מאור:

אז הזכרת את אותן סוכנויות נדל"ן, שהפלטפורמה מנגישה. מי הן? ולמה כדאי להן לשתף פעולה עם חוקי המשחק שאתם קבעתם?

נועם:

אז קודם כל אלה סוכנויות וקרנות נדל"ן פרטיות. היום, מה שמשותף לכולן, זה שאין להן שום היצע למשקיעים קטנים.  תחשוב למשל מליונים של משקיעים פוטנציאלים לעולם לא חשופים להשקעות שלהם, זה פלח שוק ש...

מאור:

מה הסכומים שמשקיעות הסוכנויות האלו?

נועם:

בדרך כלל בין 100 ל150 אלף אירו, אצלנו אפשר להשקיע בסכומים הרבה יותר קטנים ולבנות תיק השקעות עם פיזור רחב. אותם סוכנויות מפספסות את פלח השוק הזה. אנחנו חושפים אותם למשקיעים מכל העולם, ומאפשרים להם להתמקד בנדל"ן עצמו, במה שהן טובות בו, ולא במכירה עצמה.

מאור:

מה התוכניות שלכם להתרחבות בארץ?

נועם:

קודם כל החלום שלי זה באמת להנגיש נדל"ן מסכומים קטנים לכל הציבור פה בארץ, אנחנו באמת רוצים לשבור את אותה מסגרת של מה שהזכרתי בהתחלה, שהסכומים הם מאוד גדולים. אני רוצה להנגיש עשרות ומאות פרוייקטים וקרנות נדל"ן בכל העולם, לאפשר למשקיע הישראלי לבנות לעצמו תיק השקעות עם פיזור סיכונים מאוד רחב. זה החלום שלי, אנחנו כבר התחלנו פה בארץ. יש לנו עשרות סוכנויות שרוצות לעבוד איתנו...

מאור:

חברתם כבר לגופים ישראליים?

נועם:

כן, כן, יש כבר הרבה סוכנויות שרוצות לעבוד איתנו, בארץ ובעולם, גם חברנו לגופי ביטוח. אנחנו מתחילים פיילוט עם סוכנות ביטוח עכשיו, כאשר הפוטנציאל פה הוא פשוט מטורף. מאות מליונים של שקלים של השקעות מכספי פנסיה, שיוכלו להיות מושקעות אצלנו בנדל"ן גלובלי. יש המון פוטנציאל, גם חברנו לצבי גבאי, הוא עו"ד שהיה בכיר ברשות לניירות ערך, הוא עושה לנו את כל הרגולציה בארץ כדי שנוכל באמת להשיק את השירות בצורה מושלמת.

מאור:

מדוע כדאי למשקיע הישראלי להשקיע בכם כסטארט-אפ מעבר להשקעות בנכסים המוצעים בפלטפורמה, וכמה כסף כבר גייסתם?

נועם:

קודם כל, מסיבות טובות רבות, החברה גייסה כבר מעל למיליון יורו. בעזרת הפלטפורמה, העסק, אנחנו פותרים בעיה של שני מגזרים בעולם הנדל"ן, שלא מנצלים את הפוטנציאל שלהם באופן מלא. מצד אחד, המשקיע הפרטי הקטן, ומצד שני, סוכנות הנדל"ן הקטנה. השירות שלנו נועד לפתור בעיות משמעותיות עבור שני הצדדים. אם מסתכלים על פלטפורמות כמו שלנו, פלטפורמות גלובליות כמו אייר.בי.אנד.בי., אורבן קומפאס, אלה שמספקות פתרונות ומונפקות בעשרות מיליארדי דולרים, זהו הפוטנציאל הגלום של מי שמשקיע בנו. זכינו גם בפרס ומענק על חדשנות עסקית מהאיחוד האירופי. אנחנו בתחילת הדרך וזו הזדמנות נהדרת להצטרף אלינו. השקנו קמפיין דרך פאנדיט וכל אחד יכול למצוא אותנו שם ולהשקיע בנו בכל סכום.

מאור:

תודה רבה נועם עמרם, מנכ"ל הפלטפורמה Realtybundles, עוד דרך להשקיע בנדל"ן, תודה רבה לך!

נועם:

תודה מאור!

מאור:

תודה רבה לכם שצפיתם, להתראות.

רילטיבנדלס שנערך באמצעות פאנדיט גייסו סכומים גבוהים בהרבה ביחס ליעד הראשוני שלנו1,2. אנו מוקירים תודה לכל אחד מ- 810 המשקיעים שנתן בנו את אמונו. בזכותכם אנו נערכים להשקה בישראל ומתקרבים צעד אחר צעד לחזון שלנו לעזור למשקיעים בודדים לבנות תיקי השקעות גלובליים בתחום הנדל"ן, עם סיכון מינימלי ודרישות השקעה ראשוניות מינימליות. באופן זה, אנו יכולים להסיר את החסמים המונעים מזה שנים מאנשים שאינם מהתחום, להפוך למשקיעי נדל"ן.

banner heb

** האמור לעיל הינו מידע כללי בלבד, אין לראות בו משום ייעוץ ו/ או המלצה להשקעה. כל השקעה נושאת עימה סיכון להפסד כספי. בהתאם לתקנות הרשות לני"ע בכוונתנו לשתף בפרטי ההשקעה עד 35 ניצעים בלבד

1. https://invest.fundit.co.il/project/1251

2. https://invest.fundit.co.il/project/1287