בלוג REALTY BUNDLES | REALTY BUNDLES

איך שינויים גיאופוליטיים משפיעים על שוק הנדל”ן

איך שינויים גיאופוליטיים משפיעים על שוק הנדל"ן

השקעות בנדל”ן בחו”ל נחשבות כבר תקופה כהשקעה יציבה ורווחית. עם זאת, יש לקחת בחשבון את ההשלכות והסיכונים הטמונים בשינויים גיאופוליטיים, היכולים להשפיע על ערכן ויציבותן של השקעות אלו. חוסר יציבות פוליטית, שינויים ברגולציות, סנקציות כלכליות וקונפליקטים, עלולים להפריע לשווקי הנדל”ן. במאמר זה נתאר את הסיכונים הגיאופוליטיים בהקשר של השקעות בנדל”ן ובייחוד במדינות שונות באיחוד האירופאי.

  1. הקדמה
  2. ניתוח השוואתי בראי גיאופוליטי בין שווקי הנדל”ן באיחוד האירופאי (EU)
  3. כיצד ניתן להקל על סיכונים גיאופוליטיים בהשקעות נדל”ן?
  4. סיכום

הבנת הסיכונים הגיאופוליטיים

סיכונים גיאופוליטיים בנדל”ן כוללים בין היתר:

  1. חוסר יציבות פוליטי: שינויים בממשלה או כל סיטואציה פוליטית חריגה שעלולה להוביל להשפעות לא צפויות על שווקי הנדל”ן.
  2. שינויים ברגולציות: שינויים בחוקי נכסים, מיסים, ורגולציות שעלולות להשפיע על ערך הנדל”ן ורווחיותו.
  3. סנקציות כלכליות: סנקציות בינלאומיות עלולות לעכב השקעות זרות ולהפריע לכלכלות המקומיות.
  4. קונפליקטים וסוגיות ביטחוניות: מלחמות, מהומות אזרחיות וטרור עלולים לפגוע בצורה ישירה או עקיפה בנכסים ולמנוע השקעות.

ניתוח השוואתי בראי גיאופוליטי בין שווקי הנדל”ן באיחוד האירופאי (EU)

גרמניה: יציבות בתוך כלכלה חזקה

גרמניה ידועה ביציבות הפוליטית והכללית שלה, מה הופך אותה ליעד מועדף להשקעות נדל”ן. המסגרות המשפטיות האיתנות של המדינה, זכויות נכסים חזקות וסביבה רגולטורית מתמידה מהווים ביטחון עבור המשקיעים. למרות שינויים פוליטיים מקריים, כמו שינוי בדינמיקה בתוך הקואליציה, גרמניה נשארת סביבה צפויה וידידותית למשקיע.

למרות כל זאת, גרמניה לא חסינה בשלמותה מסיכונים גיאופוליטיים. לדוגמה, הסנקציות הכלכליות נגד רוסיה בעקבות המשבר באוקראינה השפיעו על העסקים הגרמניים שהחזיקו בקשרים עם רוסיה – מה שהשפיע על הכלכלה הגרמנית במידה מה, ובצורה לא ישירה גם השפיע על שוק הנדל”ן. יתרה מכך, כל שינוי במדיניות או רגולציות של האיחוד האירופאי כמו אלו הקשורים לסטנדרטיים סביבתיים, עלולים להיות בעלי השלכות על שוק הנדל”ן.

ספרד: התאוששות וחוסר יציבות פוליטי

ספרד מציגה תמונה מנוגדת עם ההיסטוריה האחרונה של חוסר יציבות פוליטית והתאוששות כלכלית. שוק הנדל”ן הספרדי, במיוחד בערים כמו מדריד וברצלונה, משך השקעות זרות ממשיות לאחר המשבר הכלכלי. שוק הנדל”ן במדינה התאושש במידה רבה, והונע מתיירות וקונים זרים.

למרות זאת, המפה הפוליטית הספרדית סוערת, עם שינויים לעיתים תכופות בממשלה ועם מתחים ברמת המחוזית, במיוחד בקטלוניה. המאמץ לעצמאות קטלונית בשנת 2017 יצר חוסר יציבות משמעותי, אשר השפיע על הביטחון של המשקיע ועל שווי הנכסים באזור. כמו כן, שינויים רגולטוריים, כמו הצגת האמצעים לפיקוח על שכר הדירה בברצלונה, גם מדגים כיצד החלטות הפוליטיות עלולות להשפיע בצורה ישירה על שוק הנדל”ן.

איטליה: אתגרים כלכליים ומשוכות רגולטוריות

איטליה מציגה סט אתגרים ייחודי עבור משקיעי הנדל”ן. הסביבה הפוליטית במדינה לרוב מאופיינת בחוסר יציבות, שינויים תכופים בממשלה ומסגרות רגולטוריות מסובכות. אלו גורמים לסביבת השקעה לא בטוחה.

אתגרים כלכליים, כמו חוב ציבורי גבוה וצמיחה כלכלית איטית, מקשה עוד יותר על שוק הנדל”ן. בזמן שבערים הגדולות כמו רומא ומילאנו מציעות הזדמנויות משתלמות, לא ניתן להתעלם מהסיכונים הקשורים לכלכלה האיטלקית והסביבה הרגולטורית. החוקים הקפדניים והמשוכות הבירוקרטיות עלולים לעכב פרויקטים ולגרום לעלייה במחירים, מה שמרתיע משקיעים פוטנציאליים.

פולין: שוק בהתעוררות ורגישויות גיאופוליטיות

פולין, כשוק בהתעוררות באיחוד האירופאי, חווה צמיחה משמעותית בסקטור הנדל”ן. ערים כמו ורשה וקרקוב הפכו לנחשקים עבור משקיעים. זאת, בעקבות הדינמיקה הכלכלית שלהם והמחירים הנמוכים יחסית של הנכסים בהשוואה למערב אירופה.

עם זאת, פולין מתמודדת עם סיכונים גיאופוליטיים. בראש ובראשונה בגלל קרבתה לרוסיה ולגבול המזרח אירופאי בקונטקסט הגיאופוליטי. מערכת היחסים הפוליטית של המדינה עם האיחוד האירופאי מתוחה במידה מסוימת, בייחוד בעקבות רפורמות משפטיות ולדבקות ברגולציות של האיחוד האירופאי. מתחים אלו עלולים להוביל לחוסר ודאות בסביבה הרגולטורית, דבר המשפיע על ביטחון המשקיע.

יוון: התאוששות כלכלית וחוסר יציבות פוליטי

יוון נחשבה ליעד נחשק בעבור השקעות נדל”ן, במיוחד באיים היפים ובערים ההיסטוריות שלה. לאחר המשבר הכלכלי החמור וכיוצא בזה תוכניות החילוץ, כלכלת יוון נמצאת בתהליך התאוששות, אשר עורר מחדש את ההתעניינות בשוק הנדל”ן.

למרות זאת, יוון עדיין מתמודדת מול גורמים גיאופוליטיים משמעותיים. הסביבה הפוליטית עדיין חווה חוסר יציבות מסוים, עם שביתות ומחאות תכופות אשר יכולות להשפיע על היציבות הכלכלית. בנוסף, קרבתה למחוזים הפכפכים במזרח התיכון, ומשבר הפליטים המתמשך עלולים ליצור אי ודאויות. אמצעי הצנע הכלכליים וחוב ציבורי גבוה יכולים גם הם לתרום גם לאתגרים בסביבת ההשקעה.

פורטוגל: צמיחה בתוך יציבות עם אתגרים בירוקרטיים

פורטוגל הגיחה כיעד פופולרי להשקעות נדל”ן, בייחוד בזכות הסביבה הפוליטית היציבה שלה ותוכנית ויזת הזהב הנחשקת, אשר מציעות תושבות למשקיעים זרים. ערים כמו ליסבון ופורטו ראו צמיחה משמעותית המונעת מתיירים וקונים זרים.

למרות יציבותה, פורטוגל אינה חפה מסיכונים. התלות הכלכלית בתיירות גורמת לרגישות בכל הקשור להפרעות בנסיעות גלובליות, כמו שראינו בתקופת מגפת הקורונה. בנוסף, בזמן שהסביבה הרגולטורית חיובית בדרך כלל, לעיתים משקיעים מוצאים עצמם מתמודדים אל מול אתגרים בירוקרטיים אשר עלולים לעכב העברות נכסים ופיתוח פרויקטים.

אנגליה: אי ודאויות פוסט-ברקזיט

הממלכה המאוחדת, ובייחוד אנגליה, הייתה באופן מסורתי מעוז השקעות בנדל”ן בזכות המסגרות המשפטיות האיתנות והשוק התוסס שלה.

לעומת זאת, הברקזיט הציג סיכונים גיאופוליטיים משמעותיים. חוסר הוודאות של עתיד הממלכה המאוחדת במערכת היחסים עם האיחוד האירופאי השפיע על ביטחון המשקיע והוביל לתנודות במחירי הנכסים. שינויים רגולטוריים ומחסומי סחר פוטנציאליים יכולים לסבך יותר את הסביבה ההשקעתית. בנוסף, חוסר יציבות פוליטי בתוך הממלכה המאוחדת, כולל האפשרות לעצמאות סקוטית, מוסיף שכבה נוספת של סיכון עבור משקיעי הנדל”ן.

כיצד ניתן להקל על סיכונים גיאופוליטיים בהשקעות נדל”ן?

משקיעים יכולים לאמץ מספר אסטרטגיות על-מנת להקל על הסיכונים הגיאופוליטיים בשוק הנדל”ן:

  1. גיוון: פיזור ההשקעות לרוחב מספר אזורים יכול להוריד את החשיפה לכל מהפך פוליטי או כלכלי בכל מדינה.
  2. מחקר וגילוי נאות: הבנה עמוקה של הקונטקסט הפוליטי והכלכלי של המדינה לפני ההשקעה יכולים לעזור בזיהוי סיכונים אפשריים.
  3. ביטוח סיכון פוליטי: משקיעים יכולים להגן על הנכסים שלהם מסיכונים פוליטיים כמו הפקעה, אלימות פוליטית ואי המרה של המטבע דרך ביטוח ייעודי.
  4. שותפויות מקומיות: שיתוף פעולה עם יזמים ומומחים מקומיים יכולים לספק הבנות בעלות ערך תוך כדי הניווט בסביבות הרגולטוריות והפוליטיות

סיכום

סיכונים גיאופוליטיים הם שיקולים אינטגרליים עבור משקיעי נדל”ן, במיוחד בסביבה המגוונת באיחוד האירופאי. בזמן שמדינות כמו גרמניה מציעות יציבות יחסית, אחרות כמו ספרד, איטליה ופולין מציגות מגוון הזדמנויות ואתגרים. על-ידי הבנת הדרך להקלת סיכונים אלו, משקיעים ומשקיעות יכולים לנווט בצורה טובה יותר בין המורכבויות של שוק הנדל”ן הבינלאומי ולהגן על השקעותיהם מפני חוסר הוודאויות הגיאופוליטיים.

שילוב אסטרטגיות בפעילות של REALTY BUNDLES לאור שינויים גיאופוליטיים

במודל ההשקעות הייחודי של חברת REALTY BUNDLES – הבאנדלים, העיקרון המנחה הוא גיוון שיוצר באופן טבעי פיזור. כך לדוגמה בבאנדל בריטניה, ספרד, או פורטוגל, ההשקעות מפוזרות על מספר רב של נכסים ופרויקטים נדל”ניים שונים באזורים שונים.

בנוסף, אנו משתפים פעולה באופן שוטף עם חברות יזמיות מקצועיות מקומיות – בחרנו בקפידה את השותפים המקומיים שלנו בכל המדינות בהן אנו פועלים, לפי הניסיון והיכולות המוכחות שלהן.


**אזהרת סיכונים
האמור לעיל הינו מידע כללי בלבד, אין לראות בו משום ייעוץ ו/ או המלצה להשקעה, ובכל השקעה יש סיכון להפסד כספי ההון שלך נמצא בסיכון ותשואות אינן מובטחות. ערך ההשקעה שלך עשוי לרדת כמו גם לעלות ולא תוכל לקבל בחזרה את מה שהשקעת אם מחירי הנכסים יירדו. יחידות הקרן אינן ניתנות למימוש.
תחזיות ביצוע אינן מדדים מהימנים לתוצאות עתידיות ואין להסתמך עליהן. ביצועי העבר אינם מדד אמין להערכות שווי עתידיות, תזרימי הכנסה או תוצאות. ההשקעות הן באירו ותנודות בשערי החליפין עשויות להשפיע על כל התשואות אם תשקיע במטבע שאינו אירו.
קראו את אזהרת הסיכונים המלאה שלנו כאן

לפרטים נוספים

בלחיצה על 'שליחה' אתם מאשרים שקראתם וקיבלתם את התנאים וההגבלות של האתר, מדיניות הפרטיות ואזהרת הסיכונים.

ברצוני להתעדכן בבנדלים של הנכסים העדכניים ביותר, חדשות, אירועים ועדכונים