בלוג REALTY BUNDLES | REALTY BUNDLES

עליית ההשקעות האלטרנטיביות וקיצו של הפורטפוליו 60/40

עליית ההשקעות האלטרנטיביות וקיצו של הפורטפוליו 60/40

בשנים האחרונות, אסטרטגיות השקעה מסורתיות עמדו בפני ביקורת גוברת על רקע של ריביות נמוכות, שוק תנודתי ושינוי בהעדפות המשקיע. מה שהוביל לגדילה בהתעניינות בהשקעות אלטרנטיביות והערכה מחדש של ההשקעה המסורתית של פורטפוליו 60/40. מאמר זה מפרט על הגורמים שהניעו את צמיחת ההשקעות האלטרנטיביות ואת האתגרים העומדים בפני מודל הפורטפוליו המסורתי.

  1. פורטפוליו 60/40 המסורתי
  2. אתגרים וביקורות
  3. עלייתן של ההשקעות האלטרנטיביות
  4. יתרונות הגיוון
  5. גישה וחדשנות
  6. העתיד של מבנה הפורטפוליו
  7. חלוקת השקעות דינמית
  8. אסטרטגיות השקעה מרובת נכסים
  9. בדיקת נאותות וניהול סיכונים
  10. סיכום
  11. ומה קורה בישראל?

פורטפוליו 60/40 המסורתי

במשך עשרות שנים, פורטפוליו 60/40, הכולל 60% מניות ו-40% אג”ח, היווה מרכיב עיקרי באסטרטגיות השקעה, והיה מוערך בזכות פשטותו ויתרונותיו המגוונים. הרציונל מאחורי חלוקה זו מקורה בביצועים ההיסטוריים של מניות ואג”ח, כאשר מניות מספקות צמיחה פוטנציאלית ואג”ח מציעות הגנה בפני ירידות והפסדים.

אתגרים וביקורות

בשנים האחרונות, היעילות של פורטפוליו 60/40 נבחנה אל מול השינויים הדינמיים בשוק. היסטורית שיעורי ריבית נמוכים הפחיתו את פוטנציאל ההכנסה של אג”ח, בזמן שהערכות השווי עלו וחלה תנודתיות מוגברת של השוק עוררו חששות לגבי יציבותם של המניות. יתרה מכך, המתאם בין מניות לאג”ח נהיה חיובי יותר בתקופות של לחץ בשוק, וערער את יתרונות הגיוון של הפורטפוליו המסורתי.

עלייתן של ההשקעות האלטרנטיביות

כתגובה לאתגרים אלו, יותר ויותר משקיעים החלו לפנות להשקעות אלטרנטיביות כדי להגדיל את הגיוון בפורטפוליו וכדי לפזר את הסיכונים. השקעות אלטרנטיביות כוללות קשת רחבה של אפשרויות, מעבר למניות ואג”ח המסורתי, כמו קרנות גידור, נדל”ן, סחורות ותשתיות.

יתרונות הגיוון

השקעות אלטרנטיביות מציעות יחס סיכון-תשואה ייחודי שלעיתים קרובות אינן תואמות את סוגי ההשקעות המסורתיות ומאפשרות יתרונות של גיוון והגנה מפני השלכות שליליות בתקופות מיתון בשוק. בנוסף, השקעות אלטרנטיביות יכולות להציע תשואות פוטנציאליות גבוהות יותר ותנודתיות נמוכה יותר בהשוואה להשקעות המסורתיות, מה שהופך אותן לאפשרות אטרקטיבית יותר עבור משקיעים, שמחפשים להגדיל את ביצועי הפורטפוליו שלהם.

גישה וחדשנות

התפתחות טכנולוגית וחדשנות פיננסית הנגישו את עולם ההשקעות האלטרנטיביות, ואיפשרו למשקיעים פרטיים את הגישה לסוגי נכסים בלעדיים דרך קרנות נסחרות (ETFs), קרנות נאמנות ופלטפורמות מקוונות. פלטפורמות של מימון המונים ורשתות הלוואות עמית לעמית (P2P) הופיעו גם הן, וגם השקעות נדל”ן עם סף כניסה נמוך יותר. כל אלה אפשרו למשקיעים לממש את ההון העצמי שלהם בצורה טובה יותר.

העתיד של מבנה הפורטפוליו

כיום, משקיעים מוצאים את עצמם מנווטים בשטח מורכב ומאתגר יותר של השקעות מאשר בעבר. מסיבה זו, משקיעים רבים מאמצים לעצמם גישה יותר מגוונת וגמישה לפורטפוליו, שמשלבת השקעות אלטרנטיביות יחד עם השקעות מסורתיות.

אסטרטגיות השקעה מרובת נכסים

אסטרטגיות השקעה מרובת נכסים משלבת בין השקעות מסורתיות ואלטרנטיביות ומציעות למשקיע גמישות גבוהה יותר ועמידות בניווט אל מול אי-הודאות בשוק. על-ידי שילוב של מגוון סוגי נכסים עם מתאמים נמוכים, פורטפוליו מרובה נכסים יכול לעמוד טוב יותר בפני לחצי השוק ולהפיק תשואות עקביות יותר לטווח הארוך.

בדיקת נאותות וניהול סיכונים

כשמשקיעים נכנסים להשקעות אלטרנטיביות, בדיקת נאותות וניהול סיכונים הינם בעלי חשיבות עליונה. ביצוע מחקר יסודי, הערכת הביצועים של מנהלי הקרן, והבנת הסיכונים והעמלות הקשורות להשקעות אלטרנטיביות הינם צעדים הכרחיים בבניית תיק השקעות מגוון היטב.

סיכום

עלייתן של ההשקעות האלטרנטיביות בשנים האחרונות, יחד עם הערכה מחדש של הפורטפוליו 60/40 המסורתי, מדגישות את ההתפתחות של בניית הפורטפוליו בנוף הדינמי של עולם ההשקעות. באמצעות קבלת השקעות אלטרנטיביות ואימוץ גישה יותר מגוונת וגמישה, משקיעים יכולים להגדיל את יכולת ההתאוששות של הפורטפוליו, להקטין את הסיכונים ולהגיע ליעדים כלכליים ארוכי טווח בעולם יותר ויותר חסר ודאות.

ומה קורה בישראל?

כחלק מאותה המגמה נולדה גם חברת REALTY BUNDLES, כדי להוות בשורה אמיתית למשקיע הישראלי על-ידי הכנסת גמישות וגיוון באפשרויות ההשקעה, כדי לפתוח את האפשרות לכל אחד ואחת להשתתף בעולם ההשקעות, ולהנגיש לציבור הרחב את שוק הנדל”ן הבינלאומי. השקעה אלטרנטיבית אמיתית. כיום, לאחר שנים של פעילות, עם מאות משקיעים ומשקיעות, החברה מציעה את האפשרות להשקיע בקרנות נדל”ן ברחבי העולם שעד היום היו שמורות לבעלי הון, החל מסכומים נמוכים.


**אזהרת סיכונים
האמור לעיל הינו מידע כללי בלבד, אין לראות בו משום ייעוץ ו/ או המלצה להשקעה, ובכל השקעה יש סיכון להפסד כספי ההון שלך נמצא בסיכון ותשואות אינן מובטחות. ערך ההשקעה שלך עשוי לרדת כמו גם לעלות ולא תוכל לקבל בחזרה את מה שהשקעת אם מחירי הנכסים יירדו. יחידות הקרן אינן ניתנות למימוש.
תחזיות ביצוע אינן מדדים מהימנים לתוצאות עתידיות ואין להסתמך עליהן. ביצועי העבר אינם מדד אמין להערכות שווי עתידיות, תזרימי הכנסה או תוצאות. ההשקעות הן באירו ותנודות בשערי החליפין עשויות להשפיע על כל התשואות אם תשקיע במטבע שאינו אירו.
קראו את אזהרת הסיכונים המלאה שלנו כאן

לפרטים נוספים

בלחיצה על 'שליחה' אתם מאשרים שקראתם וקיבלתם את התנאים וההגבלות של האתר, מדיניות הפרטיות ואזהרת הסיכונים.

ברצוני להתעדכן בבנדלים של הנכסים העדכניים ביותר, חדשות, אירועים ועדכונים